Οι κυριακάτικες βόλτες είναι μέρος της εκδίκησης μας…

Κι ήθελε ακόμη πολύ φως να ξημερώσει
όμως εγώ δεν παραδέχτηκα την ήττα,
έβλεπα τώρα πόσα κρυμμένα τιμαλφή έπρεπε να σώσω
πόσες φωλιές νερού να συντηρήσω μέσα στις φλόγες.

Μανώλης Αναγνωστάκης

Χθες ήταν Κυριακή. Μια βροχερή χειμωνιάτικη Κυριακή. Τι νόημα μπορούν να έχουν οι Κυριακές στην εποχή της βαρυχειμωνιάς άραγε; Όταν οι περισσότεροι γύρω μας είναι άνεργοι, άφραγκοι και στριμωγμένοι μπορούμε να χαρούμε την Κυριακή; Κι όμως ακόμα και μέσα στο χειμώνα της κρίσης, της απογοήτευσης και του στριμώγματος οι Κυριακές μας δείχνουν ότι ακόμα υπάρχει φως στο τούνελ…

Ξύπνησα από το τηλέφωνο, αρκετά αργά είναι η αλήθεια λόγω της καθιερωμένης σαββατιάτικης κραιπάλης. Ήταν η μάνα μου.  Είναι αλήθεια ότι τα τηλεφωνήματα με τη μάνα μου την τελευταία περίοδο είναι γεμάτα αγωνία και ανησυχία από την πλευρά της: «τι κάνεις αγόρι μου;», «έχεις καμία είδηση για δουλειά;», «έχεις λεφτά;» και άλλα τέτοια που φανερώνουν την αγωνία πολλών μανάδων για το μέλλον μια γενιάς που μοιάζει καταδικασμένη. Μπορεί όλο αυτό να φαίνεται «μελό» αλλά νομίζω ότι έχει αρχίσει να μ’ αρέσει να ξεκινώ έτσι τις Κυριακές μου. Όχι γιατί τη βρίσκω με τις αγωνίες της μάνας μου αλλά γιατί μάλλον χρειάζομαι μια συνομιλία που να μου δίνει την ευκαιρία με τις απαντήσεις μου να τονίζω την αισιοδοξία μου: «όχι μάνα δεν έχω ειδήσεις για δουλειά, από λεφτά στριμώχνομαι αλλά είμαι πολύ καλά». Θα μου πείτε «μάλλον το χάνεις φίλε», «πως είναι δυνατόν να είσαι πολύ καλά με τόσα προβλήματα πού έχεις εσύ και οι γύρω σου;». Αυτό το ερώτημα προσπαθώ να απαντώ με τις Κυριακές μου…

Δε θέλω να γράψω αφηρημένες φιλοσοφίες θέλω απλά να περιγράψω τη Κυριακή μου. Μια μέρα σαν τις άλλες αλλά και τόσο διαφορετική. Μετά το τηλεφώνημα με τη μάνα μου και αφού ήπια ήρεμος τον καφέ μου ακούγοντας την αγαπημένη μου εκπομπή στο ράδιο πήγα μια βόλτα στη βροχή. Ήθελα να απολαύσω την Κυριακή μου. Πήγα μετά για ένα καφέ μίλησα με φίλους και έκανα χαβαλέ. Στη συνέχεια επισκέφτηκα τη φίλη μου τη Μαρία που πουλούσε σε ένα παζάρι χειροποίητων αντικειμένων τις πολύ όμορφες δημιουργίες της (http://www.mathetexni-project.blogspot.gr/) . Το παζάρι ήταν γεμάτο. Κόσμος διαφόρων ηλικιών ήρθε να δει αυτά που φτιάχνουν νέοι κυρίως άνθρωποι με τα χέρια τους και τα πουλάνε σε μια προσπάθεια από τη μια να περνούν δημιουργικά τις άδειες άνεργες μέρες τους και από την άλλη να βγάζουν και κάνα φράγκο.

Η ωραία Κυριακή μου δε θα μπορούσε παρά να ολοκληρωθεί με ποδόσφαιρο. Μαζευτήκαμε σε ένα φίλο για το ντέρμπυ εν μέσω πειραγμάτων και χαζοκουβέντας για τη μπάλα.

Όχι δεν ήταν τίποτα ιδιαίτερο η χθεσινή Κυριακή αλλά πέρασα ωραία. Είναι που μέσα από τις απλές, γεμάτες και ξεκούραστες Κυριακές  γεμίζουμε μπαταρίες. Κυρίως όμως είναι που μέσα από τις απλές, γεμάτες και ξεκούραστες Κυριακές βλέπω ότι προσπαθούν να μας τα πάρουν όλα…

Σήμερα διάβασα τις αποφάσεις της κυβέρνησης για την κατάργηση επί της ουσίας της κυριακάτικής αργίας (http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231225932). Με κάτι τέτοια είναι που καταλαβαίνω που το πάνε. Δεν τους φτάνει να μας έχουν άνεργους, δεν τους φτάνει να μας έχουν απλήρωτους και χωρίς δικαιώματα θέλουν να μας τα πάρουνε όλα. Τρόικες κυβερνήσεις και αφεντικά σκυλιάζουν στην σκέψη της κυριακάτικης βόλτας μας. Δε θέλουν να έχουμε τίποτα που να αγαπάμε, δε θέλουν βρισκόμαστε με φίλους και να περνάμε καλά. Μας θέλουν με το κεφάλι σκυφτό, απογοητευμένους και φοβισμένους. Πάνω από όλα όμως οι Κυριακάτικές βόλτες μας τους φοβίζουν γιατί μας θέλουν μόνους…

Να μην τους αφήσουμε να μας πάρουν την Κυριακή μας. Ίσως αυτή να είναι ένα από τα τελευταία μας αναχώματα.  Ας ξεκινήσουμε από τις Κυριακές μας και ας τα πάρουμε όλα πίσω. Γιατί μπορεί να μην είναι το κεντρικό ή το παν αλλά είναι σίγουρο πως οι κυριακάτικες βόλτες είναι μέρος της εκδίκησής μας…

One comment on “Οι κυριακάτικες βόλτες είναι μέρος της εκδίκησης μας…

Σχολιάστε

